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国際公共政策論集バックナンバー No. 26 – 41
著者 |
タイトル |
頁 |
論説 |
松岡完 |
ケネディ外交と冷戦 ―対ソ和解か対決か― |
1-14 |
Charles COVELL |
PUFENDORF AND THE TRADITION OF INTERNATIONAL LAW |
15-66 |
Kenichi KASHIWAGI |
Productivity Growth, Technological Progress and Technical Efficiency Change in Egyptian Economy |
67-80 |
松本明日香 |
フォード大統領東欧発言の形成過程
−1975年ヘルシンキ協定から1976年米国大統領テレビ討論会まで— |
81-93 |
著者 |
タイトル |
頁 |
論説 |
Charles COVELL |
LLEWELLYN, THE JUDICIAL PROCESS AND THE RULE OF LAW |
1-22 |
Sunida AROONPIPAT |
Thai State-Business Coalition on the ASEAN Free Trade Area in the Early 1990s |
23-46 |
片桐瑞季 |
インターカルチュラル言語政策における国民統合理念 ―メキシコの事例― |
47-60 |
貝田真紀 |
現代ロシアの「福祉国家」改革 ―プーチン期における年金制度改革の分析― |
61-70 |
竹中佳彦 |
イデオロギー形成要因の国際比較 |
71-88 |
著者 |
タイトル |
頁 |
論説 |
松岡完 |
ジョン・F・ケネディの中国政策 ―アジア冷戦とベトナム戦争― |
1-20 |
Jermaine HOWARD |
NGO Environmental Policy Network, CSR and Institutional Variation in the United States and Japan |
21-42 |
Anar KOLI |
Policy Response towards Livelihood Security of Forest Sommunities in Bangladesh |
43-68 |
研究ノート |
Neantro SAAVEDRA-RIVANO, Revaz GVELESIANI and Evgeni BARATASHVILI |
Economic Issues and Prospects of Georgia and the Southeern Caucasus |
69-84 |
著者 |
タイトル |
頁 |
論説 |
竹中佳彦 |
政権交代後の政党選択基準 ―2010年参院選の分析― |
1-24 |
近藤康史 |
日本社会党の政党組織形成に関する制度論的分析 |
25-46 |
矢吹命大 |
国際熱核融合実験炉(ITER)建設地交渉の分析 |
47-60 |
著者 |
タイトル |
頁 |
論説 |
Charles COVELL and Shahzadi COVELL |
ADMINISTRATIVE LAW AND CIVIL SOCIETY IN THE PEOPLE’S REPUBLIC OF CHINA |
1-52 |
Kenichi KASHIWAGI, Nadhem MTIMET and Lokman ZIBET |
Technical Efficiency and Total Factor Productivity of Olive Oil Manufacturing Firms in Tunisia |
53-66 |
范丹 |
中国内陸農村地域における小規模農業経営の一考察
―四川省L市の現地調査に基づいて― |
67-82 |
桶本秀和 |
京都府地球温暖化委対策条例の制定過程分析 |
83-100 |
Paola SANONI |
Organizational Network for Delivery of Public Health Care Services in Rural Areas of Peru Using Information and Communication Tecnologies (ICT’S) |
101-138 |
著者 |
タイトル |
頁 |
論説 |
近藤康史 |
社会民主主義政党の路線転換についての比較研究
―イギリス労働党と日本社会党はなぜ分岐したのか― |
1-24 |
Abu Girma MOGES |
The Elusive War on Pverty: Public Policy Issues and Concerns |
25-48 |
矢吹命大 |
日本の核融合研究政策における国際競争と国際協力 |
49-64 |
柳英武 |
東アジアにおける近代条約システムの形成
―1899年中韓通商条約の締結とその国際的意味 |
65-82 |
著者 |
タイトル |
頁 |
論説 |
Charles COVELL |
FULLER on ADJUDICTION |
1-22 |
Abu Girma MOGES |
Fiscal Decentralization Reform in Japan:
Approach, Policy and Practical Challenges |
23-46 |
Jeet Bahadur SAPKOTA and Sakiko SHIRATORI |
The Millennium Development Goals (MDGs) Progress:
Lessons for Global Development Policy After 2015 |
47-88 |
Laura-Anca PAREPA |
Private Military and Security Companies:
Security Providers or Security Treats? |
89-106 |
著者 |
タイトル |
頁 |
論説 |
Abu Girma MOGES |
Development State and Development: Theoretical and Policy Perspectives |
1-22 |
Charles COVELL |
FULLER AND CONTACT LAW |
23-48 |
QIAO Yu |
EU’s Normative Power towards China:
Case Study of the 1989 Tiannanmen Incclassent |
49-64 |
研究ノート |
貝田真紀 |
現代ロシアの市民社会をめぐる状況について ―ソ連邦崩壊以後の研究動向 |
65-79 |
著者 |
タイトル |
頁 |
論説 |
Charles COVELL |
Kant on the Law of Nations, War and Constitutional Order |
1-16 |
近藤康史 |
社会民主主義政党の戦略的・政策的柔軟性と政党組織(1)
―イギリス労働党とドイツ社会民主党との比較― |
17-32 |
磯田沙織 |
アンデス諸国における民主的代表制の「危機」に関する比較研究
―ベネズエラとペルーにおけるアウトサイダー政権以降の事例を通じて― |
33-48 |
Abu Girma MOGES |
The African Mclassdle Class: Some Uneasy Poverty and Inquality Arithmetic |
49-65 |
著者 |
タイトル |
頁 |
論説 |
Harald KLEINSCHMIDT |
The Family of Nations, the Theory of War and the Ideology of Colonial Rule |
1-18 |
Nobutaka SUZUKI |
Regional Cash Crop Specialization and Single Male Migration in the Colonial Philippines, 1898-1939 |
19-40 |
近藤康史 |
社会民主主義政党の戦略的・政策的柔軟性と政党組織(2・完)
―イギリス労働党とドイツ社会民主党との比較― |
41-50 |
源島穣 |
イギリス福祉国家改革における社会的包摂政策の論理 |
51-67 |
著者 |
タイトル |
頁 |
論説 |
Yi ZHU |
Corporate classeology and store managers:
Implication from a Japanese retailer |
1-24 |
壬生真紹 |
キッシンジャー大統領補佐官とバンカー大使
―ベトナム和平交渉におけるパートナーシップ― |
25-44 |
著者 |
タイトル |
頁 |
論説 |
鈴木伸隆 |
世界遺産観光と地域経済
―フィリピン・イロコス・スール州の歴史都市ビガンの事例から― |
1-22 |
Charles COVELL and Shahzadi COVELL |
The Tort Law of the People’s of China |
23-52 |
Yi ZHU |
Re-imagining Corporate Branding:
National Culture as a Marketing Competence |
53-66 |
源島穣 |
イギリスの社会的包摂をめぐるアイディア
―パートナーシップ制度参加に向けて― |
67-84 |
著者 |
タイトル |
頁 |
論説 |
Yi ZHU |
Are Fashion Retailers Creative?
Evidence from Uniqlo, Asia’s Leading Fashion Brand |
1-17 |
赤根谷達雄 |
日独伊三国同盟にみる日本の同盟政策
-バンドワゴニングか、バランシングか- |
19-35 |
研究ノート |
毛利亜樹 |
現代中国対外政策研究の初歩的検討
-限定的資料による同時代研究の試みを追う- |
37-46 |
書評 |
大山貴稔 |
丸楠恭一『「日本の役割」の論じ方-「トリックとしての国際貢献」をめぐって』 |
47-50 |
著者 |
タイトル |
頁 |
論説 |
鈴木伸隆 |
ユネスコ世界遺産一覧表記載とナショナルな歴史解釈
-フィリピン歴史都市ビガンの事例から- |
1-14 |
中村健史 |
国家建設における加盟コンディショナリティの効果
-ボスニア・ヘルツェゴヴィナを事例に- |
15-30 |
著者 |
タイトル |
頁 |
論説 |
鈴木創 |
参院選における投票率と得票率の関係のシミュレーション |
1-21 |
寄稿 |
首藤もと子 |
筑波大学での研究生活を振り返って |
23–36 |
著者 |
タイトル |
頁 |
論説 |
鈴木創 |
選挙動員の有効性 |
1-21 |
何承融 |
台湾住民の国民想像を構築する権力の変容−台湾の教科書「課程標準」及び「課程綱要」の改定に関する権限移行を中心に− |
23-41 |
メッセージ |
古田博司 |
定年退官に際して |
43 |